tisdag 1 januari 2013

Julmys i lägenheten

I år (eller det är ju fel förra året menar jag...) blev det inte så mycket julförberedelser som jag önskat. Inte ens julgardinerna kom på plats eftersom jag tänkte byta ut dem mot ett par andra som tyvärr visade sig finnas endast i min fantasi, men med en röd och prickig duk, en adventsstjärna och ljusstake och lite blommor får man sig ändå en julmysfix.

Jag blir fortfarande, så gammal jag är, varm i magen när jag smyger runt i ett mörkt och julljusbelyst kök. Liksom jag blir när jag tittar på en tindrande gran.

Vill man dessutom få mitt hjärta att bulta lite snabbare, ja då säljer man ut kitschiga julstjärnor i rosa och cerise för tio kronor styck. Visst är de härliga? Jag älskar julblommor och efter jul kostar de ju oftast mindre så självklart köpte på mig två rosaspräckliga små amaryllisar också när vi ändå var och nyårshandlade på City Gross. De har dock inte slagit ut ännu.

1 kommentar:

Julblogg-älskaren sa...

Julstjärnor får gärna finnas över absolut hela huset. Jag brukar köpa de med guldglitter på - de är så gnistrande vackra.