måndag 4 januari 2010

Julklapparna

Jessica påminde mig om att jag inte berättat vad jag fått i julklapp men det var ju en hel massa saker! :)

Jag och sambon har ju nyss blivit ägare till en liten Opel Corsa till pappas förtjusning så vi fick ett litet kit med bra-att-ha-saker-nu-när-ni-skaffat-bil:
en Bosse Bildoktorbok
ett fäljkors
ett sämskskinn (luktar urk men ska tydligen vara da shit när man tvättar bil)
islösarspray


en Pettson almanacka -jag ÄLSKAR Pettson och Findus!
skålar, 2 små och en lite större i Kulinara-serien
tunna, randiga och enfärgade sockor
röd-vitrandiga ullsockor
en värmefilt (syrran tyckte att det passade fröslöken)

















Chanel Chance parfym -luktar så gott!
biopresentkort
choklad -massa gott
lotter
"Hur funkar det" någon slags teknisk manual för alla vardagssaker typ (misstänker att svärfar tycker kanske att vi ber honom för mycket om hjälp? )
Galen USB-tomte som spelar hysteriskt när den sitter i datorn

Böcker:
J.R. Tolkien-Letters from Father Christmas. Suveränt fin bok med brev som man liksom drog ur kuverten -I like!
Toni Morrison - En välsignelse
Muriel Barbery- Igelkottens elegans


















Stort tack till alla er kära småtomtar i vår närhet som tyckte att vi har varit snälla i år!

1 kommentar:

Jul i laloland sa...

ÅH! Visst är Tolkien-boken underbar!!!
Om jag någonsin skulle få för mig att skaffa barn är det en sådan sak jag skulle göra med dom - skriva brev till dem från tomten!
Tolkien är en mästare. Me like!