torsdag 7 januari 2010

Vad händer nu?

Julen är slut och trettondagen passerad. Snart kommer vi att ta ned julpyntet och slänga bort granen för den här gången. Det känns alltid lite vemodigt tycker jag att inte mötas av milda juleljus när man tassar ut i köket men skönt också på något vis. En ny och fräsch start och jag är inte mer lojal mot mina tomtar och julgardiner än att jag glatt börjar planera för nya, pigga ersättare.

När det gäller bloggen så känns det också lite vemodigt att sluta, inte minst för att det är så kul. Jag när en liten tanke om att jag kanske ska kunna fortsätta blogga, fast kanske mer om pyssel och inredning eller bara sånt som jag gillar helt enkelt. Jag har ju en matblogg också som gått lite på halvfart så här under julmånaderna (hos mig är de fler än december som ni kanske märkt) och jag har nästan bestämt mig för att låta den här bloggen få vila medan den andra ska få byta inriktning på prov. Hur gör ni andra? Får jag lov att vänta ett år nu som barnen väntar på tomten eller var tar ni vägen under sommarhalvåret?

1 kommentar:

Jul i laloland sa...

Jag gör som du!
En ny blogg med pyssel, kitsh, recept etc kommer komma, men inte förrens efter 13:e januari- tjugondaknut och likaledes min egna födelsedag. Håll utkik!

Visst känns det både vemodigt och skönt på samma gång. Idag har jag plocklat ner allt uton stjärnor och ljusstakar i fönstrena + julgranen. Och anledningen är faktiskt att vi har så få lampor i nya, STORA lägenheten så de får tjäna som ljuskällor lite till =)

Klart du måste ha en blogg föresten!