lördag 16 januari 2010

Sista inlägget på den här sidan midsommar...



















Förra helgen åkte granen ut. Det var hög tid. Granen hade börjat anta en gulgrön nyans och en lampa i belysningen bestämde sig för att lägga av någon under fredagen. Ut-med-granen-generalen klippte ned granen gren för gren och sedan bars den till grovsoprummet i en pappkasse. Mycket smidigt. Fast barrigt. Granen höggs ju 1:a advent så den var väl torr. Hyacinterna röjdes också bort. De gav liksom inte så mycket färgring till hemmet längre...

Idag fick även ljusstakarna, stjärnorna och dekorationer åka ned i sina lådor igen. Att julen verkligen är över framgick med mer än önskvärd tydlighet när man tittade på våra azaleor. Sambon fick något slags hysteriskt anfall på dem och utbrast "Vi kan ju inte ha det så här! En massa halvdöa växter och blad överallt!" Han hade rätt så nu finns det inga julblommor kvar i huset, med undantag för andra stängeln på amaryllisen som faktiskt inte slagit ut än. Det känns väldigt kalt , inga blommoroch inga ljus men man vänjer sig fort och dessutom kommer det ju finnas det ju plats för desto fler vårblommor istället!

Jag kommer fortsätta blogga på Fridolin fixar tills julen är här igen. För tillfället är det en matblogg men jag har lite lösa planer på att innehållet ska få lite mer pyssel och inredningsinriktning under året. Välkomna att titta in!

4 kommentarer:

Hannele sa...

Nu blir det snart Alla Hjärtans dag :)

Jessica sa...

hehehe "VI kan ju inte ha det såhär!"...känner igen det där =)

Elin - Julbloggen sa...

sätter du igång i den här bloggen igen snart? ;)

Fridolin sa...

Känner mig ovanligt trög i år men jag känner mig inte så julig än men det brukar komma när mörkret börjar krypa sig på. Tills dess finns jag på
www.fridolinfixar.blogspot.com

Återkommer här när jag har något juligt att komma med! :)