tisdag 4 oktober 2011

Julstilar

Bild: Förra årets AiH omslag

Känner lite att jag driver Sveriges tråkigaste blogg just nu eftersom jag aldrig har tid eller ork att uppdatera men jag hoppas på att ha lite mer inspiration och tid närmare jul.

Igår damp senaste numret av Allt i Hemmet ned i min brevlåda och gissa om jag blev glad att se att nästa nummer är julnumret! Några av stilarna som ska behandlas är  Disneyjul och Carl Larsson idyll och dessutom "Paris brocante". Jag ser mycket fram emot detta!  Frankofilen i mig går ju nästan i spinn här av förväntan. Jul OCH franskt i ett! Vilket kinderegg! Jag blev så tänd på idéen att jag funderade på att snickra ihop en egen ny del i följetongen julstilar här på bloggen men kom på att jag inte riktigt har någon idé om hur det skulle se ut (än) så jag lämnar det till AiH och funderar vidare på de idéer jag har redan -om ni är intresserade av fler julstilar alltså?

7 kommentarer:

Tomtens Dotter sa...

Yippi, tar tacksamt emot ett nytt kapitel i den följetongen :-)

Fridolin sa...

Kan dröja ett tag men ska försöka skriva några kapitel till innan jul. Kom gärna med idéer!

TinaGustafsson.com sa...

Ååå, vad jag längtar tills alla jultidningar börjar komma!

Jul i Laloland sa...

Jag tycker du ska hitta en bra kombo av något. Franskt VS hello kitty??? nä, jag skämta (nästan...) men ditt inlägg om AliceiUnderlandet-granen var ju underbart t.ex.så mer sånt =)

Fridolin sa...

Tack det var snällt. Har inte riktigt känt inspiration till ett nytt julstilsinlägg men det kommer, det kommer...

Emelies Christmas sa...

Jag gillar att det börjar komma jultidningar i butikerna! :)

Tess sa...

Vad kul! Den ser ut och låter riktigt lovande, ser fram emot när den kommer ut i butik :)
Och det låter intressant med din idé om julstilar, kör gärna igång något sånt, vore kul att läsa!