söndag 21 oktober 2012

Isabellas julnummer

I veckan har årets jultidningar börjat dimpa ned i brevinkastet men det var först igår som jag hade tid att sätta mig ner med dem. Dessutom hade sambon råkat gömma en av dem under reklamblad så gissa om jag blev glad när jag upptäckte att jag hade hela TVÅ jultidningar att bläddra igenom! Jag prenumererar på både Isabellas och Allt i hemmet och har länge funderat på att avsluta prenumerationen på båda men kommer mig liksom aldrig för det och så här när julnumren börjar dyka upp känns det ju rent av korkat. De brukar ju vara de bästa.

Isabellas har jag i ärlighetens namn varit lite besviken på sen jag började prenumerera. Jag har tyckt att tidningen är snygg med bra recept och så men att mycket information som jag skulle vilja ha kring köpställen, pysseltekniker osv har saknats för att jag ska känna att jag får full valuta för pengarna så jag hade dämpat mina förväntningar på julnumret ganska rejält trots att jag fullkomligen älskade förra årets julupplaga. Därför blev jag glad över att upptäcka att tidningen lyckas förmedla en rejäl dos julstämning även i år även om tidningen inte når förra årets höjder. Det finns gott om köptips och DIY idéer i årets julnummer. Just pysslet föll mig inte på läppen i år då fokus ligger på papperspyssel jag till stor del redan sett samt dekorationer av kottar som görs med hjälp av limpistol och det tycker jag verkar alldeles för kladdigt och jobbigt och dessutom inte så vansinnigt vackert. Då tar jag hellre in kottarna som de är. Däremot tycker jag att recepten ser lockande och nyskapande ut och adventskransarna gav mig fina uppslag, liksom presentidéerna i slutet av tidningen. Frankofilen i mig gör också tummen upp för resetipset "Köp klapparna i Provence!". Det kommer jag visserligen inte att göra men man kan ju alltid drömma!

3 kommentarer:

Jul i Laloland sa...

=) Jag gillar också Isabellas julnummer...det är liksom lite lugn och ro där.

Thereses jul sa...

Vad härligt att Isabellas var så bra i år! Mitt ex ligger nämligen fortfarande och väntar på att bli öppnat!

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Smaken är visst olika, just pysslet med kottar föll nämligen MIG i smaken :)
Himla tråkigt att jag inte köpte Isabellas förra året, verkar ha varit ett kanonnummer... Inventerade dock igår lite av alla de tidningar jag har här hemma. Det var ett gäng med jultema... Blir lite jobbigt när man kommer på en sak man vill göra men inte minns vilken tidning man såg det i :s