lördag 13 oktober 2012

Ständigt detta bildutrymme...

Tänkte dra igång julbloggandet så smått igen men jag har uppenbarligen överskridit mitt bildutrymme och eftersom jag egentligen inte är den tekniska typen så vet jag inte hur man skaffar sig mer. Jag antar att man får betala för det och det vill man ju helst slippa men om alternativet är en bildlös julblogg får det kanske lov att kosta en liten slant ändå. Så var vill jag komma med detta - jo om ni har några tips om hur man kommer runt detta eller löser det överhuvudtaget faktiskt så är de varmt välkomna! :)

4 kommentarer:

Jul i Laloland sa...

Men....alla bilder hamnar på picasa om du har blogspot - har du kollat där?

Va bra att du är tillbaka - jag tänkte på dig och ditt julbloggande idag och att jag saknade din!

Helly sa...

oj, här kände jag mig helt oteknisk... Har faktiskt aldrig stött på det problemet så jag kan inte hjälpa dig. Det verkar ju galet, får man bara ha en mängd bilder i sin blog och sen är det stopp? Det var det värsta!

Ellinors julblogg sa...

Man kan ladda upp bilderna på imageshack eller photobucket och sen använda url-adressen för att lägga in bilder i inläggen. Det är rätt bra om man vill slippa betala för att ha bilder i sina inlägg. Så brukar jag göra med min konstblogg och det är rätt så smidigt; särskilt på imageshack.

Fridolin sa...

Helly & Jessica: Jag har ju två bloggar men bildutrymmet räknas som ett gemensamt tydligen (fattar inte så mycket av det här utan kör ju mest på).

Tack Ellinor för de handfasta tipsen. Jag tror att jag kan komma undan genom att blogga små bilder också men photobucket låter ju bättre då - om jag fixar det oteknisk som jag är...:)