lördag 17 oktober 2009

Julutmaning

Antingen eller

Köpeglögg eller hemmagjord.
Får aldrig tummen ur att sätta egen och man vill ju inte vara utan glögg.

Mandel eller hasselnötter till glöggen.
Hasselnötter i glögg!?

Lussekatter med eller utan russin.
En riktig julgalt ska ha två russin.

En färg på dekorationerna i granen eller en symfoni av färger.
eller två max. Fast det är fint med färg så kanske ändå...

Julkort med brevbäraren eller som e-post.
ast jag skickar julmail också om jag vet att folk är ute och flyger och far.

Julbordet med dopp i grytan eller utan.
Bröd uppblött i utspätt,varmt flott? Nej, tack.

Julmust eller mumma till julbordet.

Kungsgran eller vanlig skogsgran.
En proletärgran duger bra. Doftar gott gör de också.

Paket till alla eller bara barnen.
Vem vill inte ha paket?

Egen producerat godis eller köpt.
Det är roligast att göra godiset själv.


Paketen ska var inslagna i affären eller det gör jag själv

så slipper jag bli irriterad på butiksbiträden med tummen mitt i handen som väljer det fula pappret innan man hinner blinka.


Vörtbröd med russin eller utan.

Knäck eller is-choklad
Knäck bräcker det mesta. Även plomber tyvärr.

Risgrynsgröt
eller Ris à la malta.

2 kommentarer:

Jul i laloland sa...

men... julmust eller mumma? Vörtbröd med eller utan russin? och risgrynsgröt eller Ris à la malta? då???
Eller gillar du kanske inget av det kanske?

Fridolin sa...

Nä, var nog bara lite lat och ansåg att kommentarer var överflödiga..;)