måndag 18 oktober 2010

Mer shopping














Förutom pysselpapper impulshandlade jag en vaxduk, röd med stora vita prickar, passar fint både nu och till jul, matchande grytlappar från Åhléns och sedan en kudde som inte alls matchar men som passar desto bättte i vardagsrumssoffan.

"-Sjuttiotalsfärger,grymtade sambon men jag gillar den skarpt. Nu ångrar jag att jag bara köpte en men det är ju lätt att korrigera...














Vi var ute en sväng på landet i helgen också. Egentligen hade jag tänkt ta en svamprunda till med svärmor men det var så förbannat kallt att vi fick lägga ner det. Istället blev det en loppisrunda i Gnesta. I Gnesta finns en secondhand i Röda korsets regi, där fyndade vi fem Iitala glas, avsedda för Irish coffee à 25 kr styck. Svärmor ville komplettera sina med två och jag ville komplettera mina.

Det senare var ju rätt kompiskt för när jag var på väg hem kom jag på att det är ju mina föräldrar, inte jag som har de där glasen, vilket jag ändå på något vis fick för mig där i affären. Själv har jag fyra helt andra Irish coffee glas...Fast det kan nog vara fint att blanda. Eller ge bort dem till mor och far om de skulle råka ha sönder sina. Jag blev i alla fall glad över vårt fynd då jag såg att de tog 60 kr styck i en "antikbod" på nätet och jag gillar hållaren. Tänker mig hur snyggt det komemr bli att servera varm äppelmust eller vin chaud med kanelstång i från dem.

3 kommentarer:

Stockholmsjul sa...

Åh vad jag längatr efter att få åka ut till alndet en helg. Det är ju så vackert och rofyllt där ute! :)

Jul i Laloland sa...

Åh, vilken fiiiin kudde!!!!!! LOVE IT

Johanna sa...

snygga koppar! verkligen :D