måndag 18 oktober 2010

Pyssel galore














Besökte Panduro igår och gjorde ett storinköp av pysselsaker. Vet inte vad det var för spärr som släppte men det blev dyrt kan jag säga. Jag köpte finfina "designark" i rött/vitt/brunt, notblad och en "skärbräda" (vad heter det i pysselsammanhang?) med tillhörande skärkniv, dubbelhäftande tejp och glasfärger. Tänkte att det ska bli julkort här snart.

jag kände mig ju inte farligt nördig när jag skulle handla alla julpapper mitt i oktober. När jag nickade lite generat på frågan om det skulle bli julkort deklarerade dock expediten glatt att det är hög tid att börja om man ska hinna innan jul och att hon minsann gjort 15 kort redan så då kändes det lite bättre. Jag får bara lära mig stå för att jag är julnörd.

Nu ska jag bara klara av alla utvecklingssamtal också så kan jag börja tillverka korten i lugn och ro.

3 kommentarer:

Jul i Laloland sa...

HAHAHAHAHA, det blir så lätt att det skenar iväg på Panduro (för det är rätt dyrt där) men visst är det lite jobbigt när den hämningslösa julshoppingen kommer igång....men liite härligt också ;)

You need to embrace your neerdiness!!!

Snygga glas förresten!

Fridolin sa...

Ja Panduro är hutlöst dyra ibland men det ligger nära och bra till och har det mesta i pysselväg så jag tänkte att va fan, jag tjänar ju pengar och det gör mig glad.

I will!

Javisst är de fina? Synd bara att de fyra jag har hemma är helt annorlunda. Vete katten hur jag tänkte där alltså..

Therese sa...

Vad härligt att vara så pysslig! Jag är tyvärr inte riktigt lagd så, men jag tycker att det är fint. :)

Sv: Ja visst låter det fantastiskt! Tror inte att de turnérar runt dock, på hemsidan står det bara Göteborgs konserthus.