onsdag 5 januari 2011

I senaste laget...

eller så är jag väldigt tidigt ute. Jag fick lite inspiration till att rita häromdagen. Det blev ett julkort. Julkort gjorde jag rätt mycket själv förr men nuförtiden hinner jag aldrig. Sedan är det också så med mig att jag måste komma i rätt "mood" liksom. Om jag är stressad funkar det inte alls. Jag kan komma igång och teckna om jag sätter mig ner och tänker på det som ett jobb men då förlorar det liksom glansen lite för då blir det inte något man gör för bara för nöjets skull. Att inspirationen rann till just denna dag var nog att jag har haft så mycket tid att bara vara, tid till att surfa runt på en massa fantastiska bloggar som finns därute i bloggosfären men också tack vare "Sju sorters julkakor" som jag bytte mig till eftersom jag fått en dublett av en bok jag redan har.













Jag har redan "Sju sorters kakor" sedan innan men en julnörd kan ju inte annat än falla för den här härliga boken. Förutom att den innehåller både klassiska julkakor och lite mer annorlunda sådana är, är bilderna som inleder varje kapitel så sjukt snygga. Både färgerna och motiven känns retro. (Fotona i boken är också otroligt lockande.) Se här bara:





































Och här är mitt eget alster:



















En närbild:

2 kommentarer:

Jul i Laloland sa...

ÅH! Va duktigt du är, jättefint!!!
Är du sådär bra på att färga med akvarell också?
Jättefint, hoppas du har många stressfria stunder under året så du har en samling i december när det gäller att skicka iväg dem =)

Fridolin sa...

Tack, det var pilligt men roligt att göra. Jag har tänkt färglägga den också men har inte haft tillfälle att dra fram färgerna än.