måndag 3 januari 2011

Summing up

Knyckte listan från Julilaloland som fått den från Clara som i sin tur fått den från...ni fattar. Det är en årslista.

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut? Vi bilade till Göteborg och jag körde bland spårvagnar och konstiga enkelriktningar.














Höll du några av dina nyårslöften?
Jag ger ju aldrig några nyårslöften så det blir ju svårt...

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Två gamla klasskamrater blev föräldrar i år.

Dog någon som stod dig nära?Nej TACK OCH LOV!

Vilka länder besökte du?
Inga. Upp flyga orden Frida stilla stå...Jag tänker mer än vad jag tar mig för men vi tog oss till Orust i alla fall. :)

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? Ja det är det säkert.





Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? Minns ju inga datum...tror mer mitt minne är uppbyggt på händelser i så fall.

Vad var din största framgång 2010? Att jag fick ett nytt jobb snabbt efter att mitt andra vikariat gått ut.

Största misstaget?
Att inte följa min magkänsla mer kanske.

Har du varit sjuk eller skadat dig? Nja, jag har varit sjukskriven för förkylning och så fick jag en läskig knöl på axeln och fick panik och trodde det var cander. Det var en inflammerad talgkörtel.

Bästa köpet?
Oj, tavlorna i vardagsrummet och min second hand klänning från Åhléns city tror jag det får bli. Och så det där vackra korten/pappret från Göteborgs stadsmuseum.













Vad spenderade du mest pengar på?
Hm, mat troligen och såna där spännande saker som hyra. Och bensin! Det är en ny utgiftspost. Det kostar att bila till jobbet men tvärförbindelserna suger.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min familj, att få träffa vänner som jag inte sett på länge men också att få tid att bara vara på semestern. Min balkong.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? Donkeyboys "Ambitions" fast den är från 2009. Spelade skivan i bilen under en stor del av det här året. Timo Räisänens Outcast och sen den där låten med Katy Perry och Snoop Dog som spelades hela sommaren- California Gurls.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det beror ju på vad man jämför med förstås men delvis var det lite ledset för det var jobbigt att byta jobb eftersom jag saknade mina gamla arbetskamrater så mycket.

Vad önskar du att du gjort mer?
Läst, promenerat och ägnat mig mer åt kreativa aktiviteter.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig och låtit bli att klaga så förbannat.




Hur tillbringade du julen?
Hos smabons föräldrar på julafton och sedan hos mina egna föräldrar under de andra juldagarna.

Blev du kär i år?
Nej, det var många år sedan vi var nykära. Vi är kära på ett annat, djupare sätt nu skulle jag vilja säga.

Favoritprogram på TV?
Har inte direkt följt något program. Vi ser nog mest film i så fall men Babel tittar jag på när jag kommer ihåg att det går. Och vi ser På Spåret. Lite lagom faktanördigt sådär.


Bästa boken du läste i år?

Svårt men Stalins kossor som jag läste i somras kvalificerar sig nog dit.

Största musikaliska upptäckten?
Oj, det får snarare bli en återupptäckt i så fall. Har lyssnat väldigt mycket på Queen i år och så har Kings of Convenience gått varmt i högtalarna.

Något du önskade dig och fick?
Ja ett jobb och flera av mina julklappar!






Något du önskade dig men inte fick?
Ja men det finns det väl alltid?

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Sambons familj kom hit med presenter och en liten nätt födelsedagsblomma_en gran. Sedan bjöd de mig på middag och en kompis följde med. Sedan slöade vi hemma hos oss och tittade på film och jag blev uppvaktad per telefon av familj och vänner som bor långt borta.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att träffat mina kompisar mer. Att ägnat mer tid åt "roliga saker". Mindre jobb och mer kul.

Vad fick dig att må bra?
Sommarlovet. Lata dagar med böcker i solen och bad. Konserterna som kompisen drog med mig på på Grönan. Att min mamma kom hit till Stockholm.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Freddie Mercury -skulle gärna ha sett Queen live och så väntar jag på att James McAvoy ska släppa en ny film snart. Jag är lite förälskad i hans skotska dialekt.


Vem saknade du?
Min familj och flera av mina kompisar som har den dåliga smaken att bo i Göteborg. :P

De bästa nya människorna du träffade?
Är nog mina elever och mina nya arbetskamrater.

Mest stolt över?
Att jag fick en unge som mest skolkat i två år att gå på 1/3 av sina engelsklektioner och jobba med något.

Högsta önskan just nu?
Att jag fick ha lov lite längre...men eftersom det inte kommer att slå in så önskar jag mig mer tid att odla mina intressen.