söndag 18 november 2012

Impulsköp















Vi gjorde en liten bilutflykt igår och på vägen hem blev jag akut kissnödig. Ja, det är kanske mer information än vad ni behöver men vi blev i alla fall tvungna att stanna till vid köpcentrat vi åkte förbi och jag stolpade iväg in på Elgiganten där jag vet att de har kundtoalett som typiskt nog visade sig vara upptagen.

Emellertid ligger Rusta granne med nämnda butik och den som känner mig rätt vet att det är lika lönlöst att försöka gå förbi utanför Rusta i jultider som det är att leda en envis shetlandsponny förbi ett grönt klöverfält. Det kommer att bli ett stopp.


Vi gick in och jag försökte för sambons (och blåsans) skull att tygla mig lite och inte springa runt hur länge som helst men några juliga impulsköp blev det ändå: tändstickor, tejp, bastsnöre (raffia även kallat tydligen), mimimarshmallows och två påsar juleskum (varav en nu är uppäten). Däremot tyckte jag att ugglan var en besvikelse, inte alls lika snygg på riktigt så den fick inte komma med. Sen blev det att småspringa lite tillbaks till Elgiganten...

1 kommentar:

Jul i Laloland sa...

Låter som en bra shopping. Tur att du inte var hungrig...då hade det varit 13 påsar julskum =)