söndag 18 november 2012

Julhem

Efter att ha skrivit ner årets Allt i hemmets julspecial kan jag, efter att ha suttit och bläddrat i gamla exemplar, konstatera att det har inte alltid varit så illa ställt. 2008 julspecial innehåller till exempel en utmärkt blandning av fina hem i olika stilar och jag blir mycket mer inspirerad av det numret än senare års upplagor. Dessutom kan Åhléns ha haft en genom tidernas roligaste julreklam för de böcker de sålde. Eller vad säger ni om bilden med Leif GW stående i vardagsrummet?

Klassisk jul i vitt och rött

Lekfullt och färgglatt
Bohochic jul

Modern retro 

Ha ha! :)

5 kommentarer:

Jul i Laloland sa...

JAJAJAJA!!!!
LeifGW-reklamen fanns en annan modell också. När han står i rummet och Amy Diamond sitter i en soffa/fåtölj..jag minns att jag tänkte: Jag vill ha en sådan lägenhet med så stora fönster. Dock utan Leif och Amy ståendes där för jämnan.

Anna sa...

Hpller med dig att Alltihemmets förgående julnummer har varit bättre. Modern retro bilden är en sån där inspirationsbild jag kommer ihåg!

Fridolin sa...

@Lalolandet: Du minns nog den här bilden, jag fotade bara ena sidan för han ser så sjuk ut. På andra är det stora fönster och Amy ligger på magen på en fluffig matta. :D

@Anna: Vad lustigt för när jag klippte in den tänkte jag att den där ljusstaken är lite i din stil, men jag kanske har fel?

Jul i Laloland sa...

Bekännelse: Här går kreativiteten också på rejäl sparlåga. Om jag orkar ringa en vän på kvällarna är det bra. Är helt slutkörd. Men du har nog värre med matriser och skit som måste fyllas i, det slipper vi vuxenlärare (än så länge Herr Björklund...).
Men det blir tyvärr inte mycket pyssel här heller, men det börjar kicka igång lite nu känner jag. Jag hoppas på att december är den månad då allting lossnar =)...för då har man ju inget annat att göra ändå som lärare ;)

Thereses jul sa...

sv: Precis! Dessutom är den tidlös och klassisk. Och, så skulle man faktiskt kunna använda den vid andra tidpunkter än just julen... Tror faktiskt att det blir ett köp när lönen kommer in på kontot! :)