tisdag 13 november 2012

Julsurfande

Är hemma från jobbet idag med nästäppa, hosta och kraxande hals och då kan man ju passa på att göra något som man aldrig hinner med annars: surfa runt på diverse hemsidor och kolla in deras julsortiment!

Jag hade en kompis här i helgen och jag hade ställt in mig på att dra runt henne i en massa butiker och titta på juliga saker men kroppen ville inte. Det blev en kort tur inne i stan på lördagen med ett besök till Åhléns citys julavdelning och några få butiker till men sen orkade jag inte mer utan fick åka hem och vila. Så sitter jag alltså här och surfar runt hej vilt. 

Rusta är ju en favorit så här i jultider och jag måste säga att de brukar ha mycket fint och roligt, särskilt IRL. Den här ugglan skulle jag gärna hänga någonstans till exempel. Den får mig att tänka på Harry Potter och jag gillar att den är lite kitschigt glittrande sådär. 


















Några juldekorationer jag däremot inte uppskattade i Rustas sortiment var dödskallekulorna. Har ni sett något så fult? Gjorda i glas men så illa dekorerade att man kunde tro att en ettaklickare varit framme med penseln. Jag har sett dödskallar lite överallt så här till jul men jag tycker det känns så fel,  så fel. Till Halloween okej men i granen? Nä, in i min kommer de då inte. Jag föredrar julmys framför julrys men så var jag ju rädd för mammas Maria Lang bok med en dödskalle på framsidan ända upp  i tidiga tonåren också...

3 kommentarer:

Amandas jul sa...

Haha, håller med dig om döskallarna...själv föredrar jag klassiska kulor, men visst, fågeln var fin :)

Jul i Laloland sa...

Nä, inga skallar, men en uggla har jag!!! Superfin och jul på Hogwarts är ju aldrig fel =)

Krya på dig föresten!

Fridolin sa...

Om det blir någon uggla får den nog hänga för sig själv någonstans. I granen blir det nog de röda kulorna som vanligt (om det blir gran i år det blev det ju inte förra året).