söndag 11 november 2012

Saffran

Saffran är ju hemskt gott och ett måste till julbaket och i paella och i min franska fisksoppa och...ja listan kan göras oändligt lång. Synd bara att saffran är så himla dyrt. Förutom i min butik i veckan. Där sålde de 0,5 g saffran för 10 spänn. Taget såklart men man blir ju lite misstänksam. Det kanske är ritkigt skräp de har malt ner i påsen. Så min fråga lyder har någon av er därute i bloggosfären testat Garants saffran?

Igår köpte jag Apotekets saffran också, 2 påsar à 40 kr. Rätt bra pris det med tycker jag men jag vet ju ingenting om den heller. Det var ett riktigt impulsköp tillsammans med en tub glykos som jag fick för mig skulle vara bra vid eventuella kolakok. När jag kom hem upptäckte jag att jag redan hade en tub stående i skåpet sen förra året så nu blir det väl till att koka kola på löpande band...

3 kommentarer:

Emma Julmust sa...

Jag har den här hemma har jag för mig, och tycker inte att det är något fel alls på den! :} (Garants alltså)

Amandas jul sa...

Jag har köpt saffran på både Ö&B och Dollarstore för väldigt lite pengar och dom har åtminstone varit väldigt bra.

Fridolin sa...

Det låter bra! Det blir spännande att se vid lussebaket. :)