fredag 21 december 2012

3:e advent

Tredje advent inleddes med att min yngsta syster kom hit på frukost. Vi värmde upp med risgrynsgröt och goda mackor innan vi begav oss ut på julklappsjakt på stan med stopp på Pong för lunch.

Till min förvåning var det väldigt lite folk i omlopp och vi rände runt i en hel massa butiker och fick faktiskt en hel del uträttat samt julkorten på lådan  i sista minuten. Tyvärr har jag inga bilder på dem men jag köpte kort med juliga motiv från barnböcker.

Egentligen är Pettson och Mamma Mu mina favoriter men de fanns inte så det blev Castor, Petter & Lotta och Alfons samt en söt liten tomte från en bok jag inte känner till.

Väl hemma med värkande ben och utmattad hjärna slappade vi i soffan en stund innan vi började slå in paketen.

Jag måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med dem. Särskilt med de paket som är inslagna i notbladen jag köpte på Myrorna förra året. De blev riktigt fina med snören och bokmärken på. Jag har ju tidigare kommit ut som julpappersmisbrukare men det är faktiskt roligt att kunna välja olika papper och stilar efter humör eller person.


Inga kommentarer: