söndag 2 december 2012

Glad advent!

Efter att ha legat mer eller mindre utslagen av fjärde förkylningen den här terminen låg jag en bra bit efter i julplaneringen. Inget julshoppande har jag orkat med och verkligen inget julstädande. Men igår när jag var lite piggare blev det en tur in till stan med svärmor. Jag shoppade en ny klänning och ett par glansiga strumpbyxor till kvällens julbord. I afton bjuder nämligen mitt jobb på julbord och övernattning på Tammsviks herrgård. Jag hoppas på mycket julstämning och mys (och sen blir det intensivt jobb imorgon).

Idag har vi även hunnit med en större städning av lägenheten och adventsstjärnor och ljusstakar har kommit på plats. Däremot har jag inte hunnit inhandla julstjärnorna till köksfönstret som jag brukar men det får vara som det är. I gengäld har jag två amaryllisar som börjat slå ut vackert i vardagsrummet.  Förresten är det så trångt i köksfönstretpå grund av andra blommor så jag måste lösa det problemet först. Nåja, i-landsproblem. Nu ska jag skotta fram bilen och bege mig till jobbjulandet. Glad advent på er!

Inga kommentarer: