söndag 9 december 2012

Andra advent



















Nu äntligen börjar julmyskänslan infinna sig för imorse klev jag upp jättetidigt och skrev in alla betyg som jag ska sätta i systemet så nu börjar även jag nedräkningen inför jullovet. Det var riktigt skönt för nu kan jag koppla av på ett annat sätt.

Igår slängde jag dessutom ihop en stor vörtlimpa så i morse njöt vi av nybakt vört med sill till frukost. För att stärka julkänslan ytterligare kompletterade jag det med apelsinte och Nyåkerspepparkakor som frukostefterrätt.

Därefter kurade jag ner mig i soffan under en filt och såg ikapp alla missade avsnitt av julkalendern medan solen gick upp över de snötäckta taken. På tal om solen förresten, det är ju inte klokt vad vackert  ljuset är så här års om morgnarna. Fast det tjatar jag ju om varje år....


2 kommentarer:

Jessica sa...

Va mysigt! Och ja, ljuset är underbart. Vi bor så långt ner, men det är fint ändå. Mest älskar jag när det är rosalila...who would have guessed...? ;)

Annas Strålande Jul sa...

Vad gott med hembakt vörtbröd! Så sugen jag blev nu. Vilken fin adventsljusstake du har! Uppfriskande och trevligt med en som inte har hakat på blockljus-med-nummer-på-trenden! :)