söndag 23 december 2012

Dan före dan före dopparedan

I fredags hade jag min första lediga jullovsdag och då gäller det ju att jula på för allt vad tygen håller. Jag började morgonen med att baka en mjuk pepparkaka och att göra Earl Grey-kolan vars recept jag hittat hos Tomtens dotter .

Därefter städades lägenheten av och vi handlade de sista julklapparna innan vi åkte hem för lite fika med svärföräldrarna kom och bytte julklappssäck.

Om jag inte fått jula tillräckligt hemma så har jag hunnit med en hel del idag. Efter frukost gick jag med pappa ut efter en ny gran. Den första han hämtade hem i halvmörkret igår var verkligen ingen skönhet. Den hade ca åtta grenar och knappt barr på stammen men idag har vi hittat ett fungerande substitut men det ska erkännas att det inte är helt lätt att hitta snygga, helt lagliga granar.

Nu sitter jag här med sticksiga händer efter dagens julgranspyntning och drar in doften av nygriljerad skinka i väntan på att de varma mackorna som gratineras i ugnen ska bli klara. Nu kommer lillasyster svischande förbi på tåget så nu blir det nog lite uppesittarmys fram till den stora dagen!

Inga kommentarer: