söndag 28 november 2010

Adventshelg

Igår hjälpte jag en kompis att flytta hela helgen så när jag kom hem orkade jag inte så värst mycket mer än att ta fram adventssljustakar och stjärnor. De ska ju lysa på första advent, eller hur? Till middag blev det risgrynsgröt och skinkmacka.

Idag har vi hunnit städa och göra lite fint i lägenheten men jag ligger helt efter i år. Jag brukar hänga upp julgardinerna till advent men de ligger i skåpet. Jag brukar ha köpt julstjärnor till köket men de står ännu i affären. Men jag resonerar som så att bästa sättet att fira advent och förbereda sig inför julen är att ta det lugnt. Jag pysslar på i min takt.

Vi skottade ut bilen åkte till närmast liggande galleria och uträttade några ärenden innan vi åkte till svärföräldrarnas varmgarage för att fixa så att spolarvästkan kom ut eftersom jag haft problem med just det i veckan. Det visade sig räcka med att vi åkte in i deras garage och fyla på lite spolarvätska så funkade det...

Efter det åkte vi hem och adventsfikade fjolårets pepparkakor med årets ädelost från Falbygden och så vit glögg till det. Gott! Särskilt gott är det att dricka ur de fina tomteglöggmuggarna jag fyndade på Myrorna för några år sen. Jag tycker de är söta och tydligen betingar i alla fall tallrikar i samma serie ett visst värde har jag sett i en antikaffär.

1 kommentar:

Jul i Laloland sa...

Jag får stirr på grisen som balanserar överst på högen...

Man msåte ta allt i sin takt - annars blir det "måsten" och sådana har man nog på jobbet. Antar att vi båda går in i den hektiska tiden nu då betyg ska sättas och elever "jagas".
Men det är ju sådant som ostressade gamla pepparkakor fixar =)