söndag 28 november 2010

Mä! Vilket spån jag är...

Alltså ibland undrar man ju hur uppmärksam jag är på världen. För ca tre år sedan, strax innan vi flyttade till vår nya lägenhet skulle jag gissa, tröttnade jag på våra adventsljusstakar och bestämde mig för att byta ut dem mot vita stjärnor. Jag köpte dem på Åhléns och var mycket nöjd med mitt köp men varje år när jag har hängt upp dem har jag fått en känsla av att de hänger snett. Jag har försökt att dra i sladdarna vrida dem lika men känslan bestod. Igår insåg jag vad "problemet" var. De är ju inte likadana! Den ena stjärnan har ju sju uddar och den andra har åtta! Hur kan man gå runt i tre år (!) utan att märka det? Jeepers! Samtidigt har jag ju märkt det fast inte fattat liksom. Knäppt. Nu hänger de där i alla fall. Jag kommer antagligen fortsätta störa mig men le lite åt det också.
















Överraskning nummer 2 var när min amaryllis satte igång att blomma häromdagen. "För tidigt" tänkte jag. "Stängeln är ju jättekort." Men ser ni - det var en miniamaryllis. Det såg jag inte när jag köpte den. Jag var bara glad att jag hade hittat den där fantastiskt fina djupröda färgen som jag älskar. Nu står den i alla fall i full blom i mitt vardagsrumsfönster så jag njuter allt jag kan.

4 kommentarer:

Therese sa...

Haha vad rart! :)

Sv: Mmm, de blev riktigt goda faktiskt. :) Och fjolårets pepparkakor låter inte fel det heller! :)

Tina´s Jul sa...

Vilken underbar färg på din amaryllis!

Jul i Laloland sa...

HAHAHAHAHAHAHA!
"Felbedömning i vardagen" som vi brukar säga när sådant händer ;)
Jag skrattade faktiskt högt åt amaryllisen. Att det var en mini egentligen =)

Fridolin sa...

Therese:Rart och rart, jag tycker det är knäppt. Fast ganska kul p ånågot vis.

Tina: jag ÄLSKAR Ferrari som sorten tydligen heter.

Lalolandet: Det är mycket felbedömningar i min vardag. :) Jag tyckte löken såg liten ut och man har ju hört att man ska välja en stor lök, men alla lökarna var liksom lika små (av numer uppenbara skäl). Ja jösses...