onsdag 10 november 2010

Snö och lite andra jultecken

Min kusin skev argt på facebook igår: "Varför skriver alla jävlar på twittter, facebook och bloggar om att det snöar? Det snöar väl inte småkakor???". Jag skrattade och idag skriver jag det själv. Vi fick rätt mycket snö igår. Det är min första vinter med egen bil så det är lite kluvna känslor. Det är förbannat jobbigt att ha bilen ute på en parkeringsplats när det är snö och det är läskigt när det drar i däcken men det är väldigt mysigt också!

Det är en särskild känsla att titta ut i mörkret och spana över snötäckta tak. På vägen upp från bilen såg jag också att två grannar tänt sina julljus för säsongen. På ena balkongen hängde en ren av små gula lampor och på den andra en galen slinga i rött, gult och grönt. Två portar bort hade någon tänt sin adventsljusstake och en fin rosa stjärna hade kommit upp. Är det inte jultecken så säg? Själv tänker jag, så jultok jag är, vänta ett tag till adventsljusen.

5 kommentarer:

Jul i Laloland sa...

Oh, egen bil va gött. Men jag förstår grejen, man är ju inte ensam på vägarna och att skotta sig ut varje morgon kanske känns sådär kul. MEn det är mysigt med julmusik i bilden kalla, mörka mornar.

Jag blev rätt sugen igår att sätta upp ljusstakar, men även jag som inte har några hämningar när det gäller jul väljer att vänta. Liiiiite tidigt är det allt.

Anna sa...

Håller med dig att man blir lite kluven med snön då man kör bil en del. Julpynt kanske börjar smyga sig fram nu lite här och var. I SVTs nyhetsmorgon idag var det två kulor som hängde i bakgrunden med ljusslingor i. Kanske inte var menat som julpynt, men det såg väldigt juligt ut enligt mig =).

Therese sa...

Haha samma här, men det är väldigt sällan som jag måste ta bilen så då väljer jag spårvagnen eller så istället. För visst är det lite kallt och tidskrävande att skrapa rutor och sedan köra superförsiktigt. Önskar att vi hade garage till bilen, eller motor- och kupévärmare.

Tina´s Jul sa...

Egentligen gillar jag inte snön pga att jag sitter i rullstol men jag älskar snön på ett annat sätt, snön skapar julstämning :-)

Ica (tomtens dotter) sa...

Snö är underbart! Hur ska man annars kunna åka pulka?