söndag 21 november 2010

Snopet



















Vi var på IKEA förra helgen och letade efter badrumsskåp. Skåpet var slut så vi fick komma tillbaka under veckan men jag passade på att köpa lite juliga prylar. IKEA har många fina papper i år och jag köpte ett rött, dubbelmönstrat papper och en rulle med röda renar på blå botten. Jag köpte även renarna nedan som nog är tänkta som granpynt och tänkte använda dem som paketdekoration.


















Överallt i varuhuset hängde det här fin tyget "Snöa flinga". Jag blev sugen på att köpa några meter och sy julgardiner men på tygavdelningen fanns tyget bara med grå eller marinblå botten så det fick vara. Det kommer tydligen inte komma tillbaka in heller före jul. Enligt hemsidan finns tyget bara i lager på ett fåtal ställen så antingen kommer hela Sverige dekorera sina hem med tyget eller så har samtliga IKEA-varuhus skyltat så vidlyftigt med tyget att inget finns kvar på rullen. Surt men det blir ingen Snöa flinga i rött för mig i år. Snyft.



















Bilder från IKEA

Inga kommentarer: