lördag 12 november 2011

En juligt röd stol!


Vi åkte till en second hand affär i närheten i avsikt att hitta något fint tyg att sy nya gardiner av till köket. Något tyg blev det inte men vi blev fyra pinnstolar rikare. Jag och sambon har länge spanat efter pinnstolar i modell äldre, nytillverkade som gamla på Blocket men de har antingen varit slutsålda eller för dyra. Idag hann vi inte mer än sticka in näsan i affären förrän jag snubblade över tre blå pinnstolar. Jag tittade på prislappen och det var ju nästan för bra för att vara sant- 50 kr /styck! Med lite hjälp av en trevlig expedit hittade vi ytterligare en stol, visserligen i en annan färg och modell men i samma stil.

Stolen var härligt lackröd så det krävdes inte speciellt mycket övertalning för att övertyga mig. Jag föll pladask. Nu gäller det bara att övertyga sambon om att det inte alls är något konstigt att ha stolar av olika färg i köket. Förhoppningsvis innebär det i alla fall att furueländena snart är ett minne blott. Den julröda stolen är redan en favorit i alla fall!




Inga kommentarer: