onsdag 28 december 2011

Dan före dopparedan















sprang jag runt och packade väskan, planterade hyacinter och paketerade lite raskt kola och knäck som jag kokat dagen innan när jag upptäckte att vi hade en massa grädde som skulle få förfaras om jag inte tog hand om den. Jag övertalade också sambon om att vi faktiskt var tvungna att städa in julen lite även om vi skulle vara borta hela julhelgen. När det var gjort drabbades jag av lite sorg igen över att vi inte skulle ha någon gran så då rev jag ner pyntlådan och turbopyntade hemmet med några av mina favoriter. Det kändes lite fånigt just då eftersom vi åkte hemifrån ca en timma senare men det var faktiskt mysigt att komma hem och känna hyacintdoft i hallen och se tjocka ängeln så fort man klev över tröskeln.



2 kommentarer:

Jul i lalolandet sa...

Gillar den gamla tomten!!!

Fridolin sa...

Jag med. Den är ett arv efter sambons pappa. Gammal och sliten och lite fulsnygg.