onsdag 21 december 2011

Ett smärtsamt beslut

Vi har tagit ett smärtsamt beslut. Vi kommer inte att ha någon gran i år. Sambon är lagom road om man inte får hugga den själv och det finns det ingen möjlighet att göra nu. Själv känner jag mig lite snuvad på konfekten men inser att det oförnuftiga i att slänga ut ett par hundralappar på en gran som vi knappt kommer att få se eftersom vi ska fira julen nere hos mina föräldrar och sen kommer vi ju bara vara hemma tillsammans några dagar innan jag ska åka till Paris med en väninna.

Ni får hålla till godo med en bild av 2009 års gran, som var ett av de finaste exemplaren jag har sett. Pyntningen hade ju ändå blivit densamma, traditionell som jag är... ;)


2 kommentarer:

Jul i laloland sa...

Trots det trista i att inte ha en gran är det ju onekligen både klokt och ekonomiskt.

Sen måste jag bara haka på "uppochnervändavärlden-inlägget". Jag har haft ett exakt likadant skitår vad gäller julmyset. För mycket jobb och för lite tid till att julmysa och framförallt JULPYSSLA. Har jag gjort det en 3 gånger så är det bra. Känns rätt värdelöst och tråkigt. Men som tur är blir det jul nästa år igen. Och jag hoppas att julstämningen infinner sig när jag sätter foten innanför min sambos släktingars dörr imorgon...men som sagt, rent mentalt har jag inte hunnit dit i alla fall.

Fridolin sa...

Hoppas också på att julefriden och myset ska ramla över mig imorgon. Ha en riktigt god jul!