torsdag 15 december 2011

Snälla tomten...

Jag fyller trettio si sådär en vecka före jul. Följaktligen har folk frågat mig till höger och vänster vad jag önskar mig. Ingenting har jag kommit på då men häromdagen upptäckte jag att jag faktiskt behöver en hel massa saker så om nu tomten har fantasibrist så kan han ju alltid kika in här.

Jag upptäckte t.ex. att vi skulle behöva nya skålar, så stora att man kan äta filmjölk eller soppa ur dem. De vi har är ena kantstötta och repiga jäklar från Ikea så de här pastellfärgade sötnosarna från Nordal vore hemskt välkomna. Gärna en i varje pastellfärg som på bilden. (Den svarta kvittar).

Jag skulle också behöva en necessär modell mindre. De här från Ceannis är sjukt fina. Hade en väska i samma mönster som jag älskade tyvärr höll den inte så bra för att kånka lärarmateriel i fram och tillbaka till jobbet...
Jag skulle också behöva en liten snygg axelremsväska i brunt eller möjligen svart skinn. Den jag har nu är låset trasigt på men i brist på annat springer jag ändå runt med den och känner mig orolig för att tappa ut innehållet. Jag skulle också vara glad för ett set med matchande vantar, mössa och halsduk. Gärna mönstrade men i dova färger. Just nu hittar jag bara trasiga HM onesize fingervantar och sladdriga gamla halsdukar som jag knappt kan med att använda eller färgglada fina som skär sig till allt jag äger och har...Jag är svag för traditionella mönster. Norskt och Lovika = ♥

Bastoppar är en annan välkommen present. Mina toppar tenderar nämligen alltid att vara utslitna eller i tvätten. Tunna toppar med långa ärmar med lite djupare (inte kvisa-klyftan-djup) rund eller v-formad ringning är därför alltid välkomna.

Men mest av allt vill jag ha julefrid, födelsedagsmys och träffa min nära och kära !

4 kommentarer:

Jul i Laloland sa...

Jag hoppas du får allt du önskar dig. Jag sk försöka skicka lite snö åt dig!

Fridolin sa...

Du lyckades! Medan vi var i GBG föll snön i Stockholm. Vi får se om den ligger kvar....

Helly sa...

Nå, fick du vad du ville i födelsedagspresent? Och grattis måste jag oxå få säga till "the big three ooo".
Hipp hipp!

Fridolin sa...

Jag blev bjuden till Göteborg för att att fira födelsedagen tillsammans med mina yngre syskon. Mamma och pappa bjöd på resan, mat på god restaurang och hotellvistelse. Sen flängde mamma och jag runt i Haga och shoppade runtom i Götet medan far och sambon gick på museum så jag är väldigt nöjd med denna present. Sen fick jag en fin axelremsväska också.