måndag 3 november 2008

B-L-O-S-S-A, glöggen heter Blossa!


















Glögg hör ju som bekant julen till och idag släpps Blossa-08 och årets smak är tydligen blåbär. Jag måste erkänna att jag är skeptisk. Blåbär är en smak som har en tendens att bli ganska artificiell när den befinner sig på fel ställen (ett sånt ställe kan mycket väl vara glögg). Tänk bara på alla produkter med "blåbärssmak" som redan finns i handeln. De flesta av dem smakar inte alls blåbär utan någon ester som vi fått lära oss är "blåbärssmak" eftersom den återkommande används i glassar, mineralvatten m.m. Men-glöggen har fått högt betyg på Systembolagets hemsida. Vem som har gett den högt betyg är oklart eftersom den som sagt släpps idag och butikerna har väl ändå inte öppnats ännu? För den modige återstår nu bara att införskaffa en flaska själv och testa. Själv nöjer jag mig nog med att satsa på säkra kort som Blossas och Dufvenkroks vinglögg men det får väna några veckor till tror jag.

1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

Dufvenkrooks alkoholfria Blåbär & Lingon är god och bra att ha hemma, deras X-mas Delight med chokladsmak är mums.