onsdag 5 november 2008

Mattjakt del 1

Jag har börjat min julgransmattjakt här på nätet. Hittills med ett ganska nedslående resultat. Efter enträgna googlingar på "julgransmatta" har jag endast lyckats vaska fram nedanstående:
Julgransmatta à 395 kr (exklusive frakt) från designonline Rätt trist och fantasilös enligt mitt tycke även om den var stilren för all del...


Den andra,här till höger,kommer från IKEA men den är inte heller någon hit tycker jag. Det är visserligen sött med ljus i mattan men kortslutning är det ord som går genom mitt huvud när jag ser en massa lampor så nära där man ska vattna. Dessutom känns det som att lampor på golvet med rätt stor säkerhet löper risk att gå döden tillmötes ganska snart och då är inte den här mattan så kul längre.

Tyvärr är jag inget vidare på att brodera annars hade ju det varit ett alternativ. Kanske skulle man kunna sy en julgransmatta själv med applikationer? Eller i lapptäcksteknik? Symaskinen hanterar jag rätt okej faktiskt. Fast så var det ju det här med tiden igen...Har ni några tips på var man kan hitta fina julgransmattor?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns massor med fina juldransmattor på julloppisar.

Fridolin sa...

Bra tips! jag var faktiskt en svägn till Myrorna igår menhittade inga fina.

Julhuset sa...

Rusta har fina filtmattor för endast 79:-, ganska enkla med snöflingor men du kan säkert lägga till lite egna figurer.

Sofie sa...

Jag håller också på att letar! min favorit är den här http://www.engryogsif.dk/imageviewer.php?imgid=51&id={ID} Men jag funderar lite på om jag skulle kunna göra en liknande själv. Trevlig helg!