måndag 3 november 2008

Julmusik

Så här pass långt innan jul tycker jag att det känns lite extremt att börja spela Nu tändas tusen juleljus och Gläns över sjö och strand så istället ska jag försöka hitta lite alternativ julmusik som man kan lyssna på utan att få Jingelbellsöverdos innan jul. Pearl Jams Let me sleep (it's Christmas time) är en riktigt skön låt och även om Eddie Vedder uppenbarligen inte delar mina varma känslor för julen så får hans baryton min hud att knottras. En kul grej med Pearl Jam är annars att de varje år bjuder sin fanclub på en "Holiday gift", låtar inspelade enkom för fansen. Om man som jag inte är medlem men gillar musiken kan man hitta flera av dem på plattan Lost dogs. Där finns t.ex. den knasiga och i ärlighetens namn rätt dåliga låten Gremmie out of control men också bra låtar som Drifting , Strangest tribe, liksom covern Last Kiss.

Inga kommentarer: