onsdag 5 november 2008

Julkortsfunderingar

I min familj skickar man extremt mycket julkort. Vi har stor släkt och min mamma tycker att alla ska ha ett julkort. Ett tag skickade hon säkert runt 40-50 kort. På sätt och vis är det ju väldigt fint. Man blir väldigt glad av en handskriven hälsning men när man kommer upp i de mängderna kort blir det liksom inte lika kul för en själv att skicka dem. Jag kommer ihåg att mamma hade oss att själva skriva våra namn på korten vilket säkert såg fint och genomtänkt ut men vad jag minns gjorde man det lite maskinellt sådär, ungefär som jag föreställer mig att montörerna vid Scanias line känner sig.

Själv skickar jag bara julkort till familjen och ibland till ett par av mina vänner men då lägger jag ned lite mera krut på korten. I mån av tid försöker jag pyssla ihop dem själv men ju äldre jag blir ju mindre verkar tiden bli på något mystiskt vis...Dessutom är ju folk alltsom oftast ute och flänger och far i juletid så ganska många kompisar får sin julhälsning från mig via mail istället. Fast det är väldigt roligt att göra egna kort och det bästa är ju att man kan skräddarsy dem efter personen man skickar dem till. Kompisen som gillar kaffe kan få en tomte med caffe latte i handen istället för paketsäck osv. Hur gör ni? Brukar ni göra egna julkort? Alla tips på fint julkortspyssel mottages tacksamt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kort på alla barnen har det blivit, många, till hela tjocka släkten. Nu blir det inga ungar i år... _Jag är inte speciellt förtjust i e-julkort, men skickade fotot per mejl till några förra året. Mitt eget foto, inget sånt där färdigt...