fredag 19 december 2008

Julstress

Jag tyckte jag var så välplanerad i år. Jag skrev listor över vad som behövdes göras för länge sedan. Jag hade gott om tid. Sedan fick jag en hel del skolvik. Det har varit jättekul men de senaste veckorna har jag jobbat nästan heltid och när jag har kommit hem om eftermiddagarna har energin gått åt till vardagsbestyr. Det har inte blivit mycket julpyssel här då. Den här veckan har dessutom kvällarna varit fullbokade. Det har varit träning, fika med kompisen innan hon reser låångt bort över julen, middag med lärarkollegorna, födelsedagsfirande och igår även en arbetsintervju. Det är som att allt ska ske innan dopparedagen.

Dagens plan är att ge sig ut på stan och shoppa de sista julklapparna, tidigt innan alla andra julstressade människor hinner ut helst. Problemet är bara att jag fortfarande inte vet vad jag ska köpa till alla. Det är kul att gå runt och titta, tycker jag, men när tiden börjar bli knapp vill jag gärna ha en lista, gå från butik till butik och bara hämta ut sakerna så att säga.

Inga kommentarer: