torsdag 19 november 2009

Årets julvärd...












blev Lisbeth Åkerman. Känns sådär tycker jag. Hon rapporterar väl nyheter i vanliga fall? Å andra sidan tillhör jag minoriteten som inte vill se Arne Weise tillbaka i rutan. Jag har aldrig fått några julmyskänslor av honom, mera rys faktiskt. Jag har alltid tyckt att han känns lite läskig.

Min önskejulvärd är Mark Levengod. Han känns så godhjärtad och har en massa humor och så tycker jag att han utstrålar lugn. Hans sambo Jonas Gardell skulle också vara kul i rutan men då finns det nog risk för att just det där lugnet går om intet...

En annan favoritjulvärd, som tyvärr inte är valbar längre, hade varit Astrid Lindgren. Hon hade en fantastisk berättarröst och tänk på alla jular hon skildrat i sina böcker. Det hade varit något det istället för den där alkoholiserade gubben i TV-glasögon!

4 kommentarer:

Madame Hortensia sa...

Jag hade gärna haft Ingvar Oldsberg igen, han var bra som julvärd. Denna kvinna känner man ju inte ens till.

Jul i laloland sa...

FRIDOLIN!!!
Vet inte om du är min hemliga julsjälsfrände men jag gillar ju inte heller Arne W. Hans alkisröst har alltid gett mig kalla kårar och vållat mig stort obehag. Har även någotsånära personliga obehagliga erfarenheter av den gubben, så fy nej.

Mark är bra. Han gillar jag. Jag tror det kan bli bra med Lisbeth. Hon verkar snäll och mild.

Astrid hade också varit ett bra val, eller Tage Danielsson!!! Tänk ha både honom och KarlBertil, vilken lycka =)

Fridolin sa...

Jul i laloland: Ha ha, vad skönt att jag inte behöver vara ensam om det. Var lite orolig över hur en Arnediss skulle tas emot. Tage Danielsson hade varit en fantastisk julvärd. Jag älskar Tage! Om Lisbeth blir lite mer personlig än när hon rapporterar katastrofer kommer det säkert bli bra med henne också.

drömmen om vitt sa...

Hej! hamnade här av en slump och lustigt blev det när jag läste om julvärden i år för min dröm är ju att se Mark som julvärd:)tror att han skulle kunna ta över Arne faktiskt.....