tisdag 24 november 2009

Det här har ingenting med julen att göra

men ibland undrar jag om makterna är emot mig. Igår började terminens stressigaste vecka för min del. Jag ska ha prov i 6 klasser i två årskurser (så hade jag inte tänkt att det skulle se ut när jag planerade men säg den planering som håller).

Igår skulle jag sätta ihop hörförståelsedelen till provet och upptäcker då att manus och frågor inte stämmer överens. Manus är gammalt eller tvärtom. Jag får alltså sätta mig och lyssna igenom hela provet. Hurra! ännu mer tid till spillo. (ironi). På den skola jag arbetar har inte mycket hänt i teknikväg sedan slutet av 80-talet. Hörförståelsen är inspelad på band. När jag når provets sista fråga och glad i hågen printat ut frågorna trasslar sig bandet i maskinen och det enda sättet att få ut det är att dra sönder det... Behöver jag säga att jag var mycket nära ett psykbryt igår?

3 kommentarer:

Jul i laloland sa...

Och det är precis DÄRFÖR som jag arbetar med vuxenelever, då slipper man allt sånt =P
Istället tillkommer lite andra problem me, men ... potejto, potato liksom ;)

Fridolin sa...

Jag kan tänka mig det men just det här att behöva lägga tid på att fixa material gör mig galen. Det ska ju bara funka och allvarligt talat -KASETTBAND!?

Jul i laloland sa...

HAHAHAHAHAHAHA
Welcome back to the stoneage!
fan va härligt på ett mycket irriterande sätt =)