söndag 29 november 2009

Uppdämt julbehov














Jag känner mig lite efter i år. Julkänslorna har varit ovanligt svala med tanke på att det inte är många veckor kvar nu och julplanering har jag ingen alls. För första gången på flera år har jag inte köpt en enda julklapp och då är vi snart inne i december.Klart oroväckande!

Jag har haft sjukt mycket att göra på jobbet den här terminen så det är väl till viss del en förklaring. Vädret är väl den andra boven i dramat. När det är åtta grader varmt på morgnarna i slutet av november infinner sig inte julstämningen lika lätt...

Fast igår när jag och mamma strövade runt inne i stan bland julgranskulor och glitter förstod jag att det inne i mig lurade ett uppdämt behov av att få ge sig hän i julens underbara värld av färgranna kulor, frasiga papper och glittrande ljus.

Jag kom på att jag behöver en ljusslinga till hallen så att jag äntligen kan använda de där små papperstjärnorna jag köpte på ren impuls på Åhléns för två år sedan. Sedan hittade jag en annan ljusslinga i form av blommor på Berry details . Den såg precis ut som den jag köpte i Frankrike och som jag till min stora förtvivlan hade sönder i flytten till Stockholm. Jag slog till på den med. Av helt nostalgiska skäl. Sedan ramlade vi in på Lagerhaus och då var jag ju tvungen att köpa lite julpapper också. Jag letade efter de där små julkulorna som Jul i lalolandbloggade om för några dagar sedan men de ofanns tyvärr. Får väl göra en räd närmare jul eller leta efter godtagbara substitut hos Myrorna.

Inga kommentarer: