lördag 21 november 2009

Lidl-räd














Känner mig lite som en hycklare nu efter att ha suttit och skrivit inlägg om att konsumera mindre. Igår råkade nämligen sambon och jag in på Lidl eftersom vi ändå hade vägarna förbi. Väl därinne tappade vi båda uppenbarligen koncepten helt och gick loss totalt i affärens onyttigaste hyllor. Choklad, mandlar och nötter(ovanligt billiga),julmust och Ballerina med pepparkakssmak åkte ner i korgen i rasande fart. Det kändes nästan lite pinigt att betala. "Hej det är vi som har raidat godishyllan", liksom. Men nu har vi i alla fall ett adventssnaskförråd som heter duga...

4 kommentarer:

Jul i laloland sa...

Be cool! Nötter och mandlar är ju förutom fisk, de nyttigaste fetter man kan få i sig. Som raketbränsle för hjärnan och alla kostrådgivares dröm. Sen när choklad innehåller nötter betyder ju det också att det är nyttigt, eller hur - enkelt, rationellt tänkande så behövs inga pinighetskänslor =)

Fridolin sa...

Jo jag menar det. ;) Nötter använder jag rätt ofta i maten eller som toping på också så det går åt en del här och nu är det ju snart knäck dags med (fast berätta det inte för kostrådgivarna).

Anonym sa...

Lustig form av tvättmedel måste jag säga - det var iallafall vad sambon sa att du just stoppade i korgen medans jag talade med honom. Kram M

Fridolin sa...

Tvättmedlet fick inte vara med på bild...