måndag 23 november 2009

Marimekko Jul 2009

Om man vaknar onödigt tidigt och ändå inte har något bättre för sig kan man ju alltid ta en sväng in på Marimekkos hemsida dregla lite över deras julsortiment...

De har fruktansvärt mycket snyggt, särskilt i julsortimentet och jag blir ledsen för att vi inte har ett gigantiskt matbord eller höga fönster där dessa tyger skulle platsa. Däremot har vi ju ett tyg uppspänt i hallen som kanske skulle få ge plats för något mer juligt ett tag? Frågan är om jag kommer hinna köpa/sy innan jul. En hel del annat står högre på prioriteringslistan just nu. Men vilket tyg ska jag välja om jag huxflux skulle få tid till att sy lite?




















Ovan ser ni: 1, Koreana -lila, Koreana-röd,Taikamylly-grön, Taikamylly-röd,Kanteleenkutsu (herregud tur att man inte behövt lära sig stava på finska) och slutligen Kumiseva. Bilder från www.Marimekko.com

1 kommentar:

Anna sa...

Jag har oxå varit inne och dreglat lite på deras julsida... Om man ändå vore rik och inte tänkt vad ska jag ha den till så mycket...