söndag 29 november 2009

Finfina presenter


























I fredags kom mina föräldrar upp på besök och stannade till igår eftermiddag. Mycket trevligt. Jag fick födelsedagspresenter och en julklapp ett par veckor för tidigt för att jag ska slippa köra hem presenterna på tåget efter jul. Det var snällt, särskilt som de var lite ömtåliga klappar. Jag fick nämligen de här superfina uppläggningsfaten, Kulinara, från Rörstrand. Jag blev väldigt glad. Jag älskar det fina 50-talsinspirerade mönstret och det var extra kul att få dem eftersom jag inte alls haft vett att önska mig dem men de är verkligen i min smak!

Dessutom fick jag en fin burk från Indiska och den här läckra julboken med en massa julidéer, perfekt present till en julnörd!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Kulinara är verkligen jättefin!

Lalolandet sa...

ÅH, faten är supersnygga!!! Och julboken också. Bra pressar.
SYnd att du inte hittade julkulorna på Lagerhaus, men de är ju så billiga så de går väl åt antar jag.

Fint blev det i sovrummet också. Jag ska också skaffa mig en novemberkaktus när vi väl kommit på plats i vårt nya hem till Lucia, de är underbart vackra och finns i så snygga färger =)
Faktiskt så skippade jag stan igår, jag ville gå...men med ett slutarbete hängandes så tog jag det mogna beslutet att låta bli och skriva klart skiten istället. Julstämningen letar jag lite efter men den sitter långt inne i år och jag tror också att vädret är boven. När jag väntar på tåget på morgonen är jag glad över mildvädret men ur julsynpunkt är det katastrofalt. Inte lär det bli bättre genom att fira ju i skåne heller ....

Fridolin sa...

Lotta: Ja visst är det!

Lalolandet: tack och bock. Ska leta efter kulorna igen om jag inenr/orkar. Jag tror att just slutarbeten har en tendens att förstöra julstämningen och suga(jul)musten ur en, liksom läsning 90 mer eller mindre välskrivna bokrecensioner...