måndag 13 december 2010

Detta är inte helt sunt....














Igår när jag skulle slå in julklapparna jag köpte i lördags tog jag fram min påse med pyssel- och julklappspapper. Det var en något chockartad upplevelse. Det visade sig nämligen att jag har -håll i er! - inte mindre än 14 olika sorters julpapper. Och jag samlar inte ens på dem! Inte medvetet i alla fall.

Jag vet att jag är en jultoke men jag hade aldrig riktigt trott att jag uppnått såna enorma tokproportioner.Jag mådde lite illa. Jag som (uppenbarligen mest i teorin) ogillar överdriven konsumtion.

Problemet med att ha sådär många papper är också att varje gång ett paket ska slås in drabbas jag av våldsam beslutsångest. Sambon fick komma och peka när jag gick i lås helt. Detta liknar tvångssyndrom. Julklappspappersinköpstvång.

5 kommentarer:

Therese sa...

Haha "sambon fick komma och peka", roligt. :)

Jul i Laloland sa...

I KNOOOOW!
Jag är dock medveten om mitt beroende sen några år tillbaka. Men jag tror att du och min mamma lider av samma syndrom : "Julpapperskravingsförnekande".
Hur som så skrattade jag högt och rakt ut på jobbet idag åt sambon som pekar...vad gör man inte för kärleken liksom... ;)

Fridolin sa...

Det var en present till hans pappa men i alla fall.

Nu är jag ju avslöjad så nu måste jag ju faca mitt beroende. Ungefär som när man visar en alkoholist alla flaskor som gömts i skåpen tänker jag...Värst är att jag kom på mig själv med att tänka "nu borde man haft ett turkost papper när jag fick en cerise gratisketikett från Åhléns på posten...:D

Jultraditioner sa...

bäst att använda nu :)

Jul i Laloland sa...

HAHAHAHAHA, jag känner igen mig. Det är ett jävla gissel när etiketter och papper inte matchar...eller är det??? ;)

För övrigt älskar jag också min nya apa. Han bara cyklar runt på de rosa grenarna och verkar trivas rätt bra. Det är som en enda freakshow där =)