fredag 3 december 2010

Julmusiktips

Jag dissade ju Tommys platta här i bloggen för ett tag sedan och då är det väl i sin ordning att jag också talar om vad man kan lyssna på istället. Jag hittade plattan Christmas in Sweden på Spotify och den är precis i min smak! Stämningsfullt, ljuvt, körsång, klassiker blandade med psalmer och trots det engelska namnet sjungs de flesta sångerna på svenska.

Jag gillar lite sakral musik vid jul tror jag. Det kan bero på att jag sjöng i kyrkokören i många år som tonåring. Det fanns väl inte så många andra aktiviteter för barn på landet men jag trivdes oerhört bra. Det var väldigt fint att få sjunga i kyrkan när adventsgranarna ställts fram och ljusen tändes och sen när krubban dök upp.

Här kan du gå in och lyssna om du har Spotify: Christmas in Sweden Skivan säljs bl.a. av Naxosdirect, varifrån jag lånat bilden.

Nu ska jag se på adventskalendern!

2 kommentarer:

Therese sa...

Den ska jag definitivt kolla upp, tack för tipset!

Therese sa...

Sv: Jag tycker nog att den smakar mer efterrätt än mat, men det är ju en smaksak. :) Och hoppas att du får tillfälle att smaka en hemmagjord någongång!