torsdag 30 december 2010

Julen hemma hos oss 2010

Hej igen! Nu är vi hemma i Stockholm igen (sen ett par dagar faktiskt) och jag har lyckats överföra bilderna jag tog runt jul. Min nya kamera har gått varm men tyvärr har jag ingen överföringssladd än så jag fick vara lite påhittig för att föra över bilderna till datan. Jag sätter minneskortet i gamla kameran och sedan laddar jag över dem med den gamlas sladd. Lite omständligt men här kommer i alla fall en massa bilder från min jul.













Julaftonen firade vi dels hemma, dels hos sambons föräldrar. Vi åt därför ingen traditionell jullunch på julafton eftersom vi sedan skulle resa hem till mina föräldrar men vi åt vörtbröd och köpesillsallad (inte så god tyvärr) och till lunch åt vi upp resten av älgköttbullarna som sambon lagade efter Ernsts recept och till det bruna bönor. Bruna bönor lagar jag nämligen varje år till min pappa för mamma avskyr dem men han tycker mycket omdet. Låter det konstigt? nej då, bruna bönor ska finnas på ett tradionellt västgötskt julbord.

1 kommentar:

Therese sa...

Mormor och morfar (från Trollhättan) äter alltid bruna bönor på julbordet, så vi har alltid det med. Men jag håller mig ifrån det. :)