onsdag 1 december 2010

Julenkät

Hittade den här enkäten hos Underbara Juletid.
Jag älskar listor så jag hänger på!
Hur ser din/dina adventsljusstakar ut i år?
Som den ser ut varje år. Vi har en gjutjärnsstake för fyra ljus som är hopsatta cirklar med hjärtan i. Hmm skum beskrivning. Jag brukar också ha ett fat med blcokljus och mossa men har inte hunnit fixa det i år.

Byter du till julgardiner?

Ja i köket och vardagsrummet gör jag det. Fast de är inte så där superjuliga i rött med tomtar. I köket blir det rödrutiga gardiner och i vardagsrummet vita vepor med broderade hjärtan.

När tar ni in granen?
Det varierar. Egentligen tycker jag att den ska in dagen före julafton men eftersom vi ofta reser bort över jul så brukar den få komma in lite tidigare än så at vi hinner njuta av den.

Riktig gran eller plast?
En gran kan aldrig vara gjord av plast...Riktig för doften skull.

Vilket är ditt favoritjulgodis?
Oj svårt för sockertrollet att svara på men det är nog knäck.

Vilken är din favoritjulkaka?
Jag äter inte så mycket kakor på jul. Mandelmusslor med sylt och grädde är tradition i min famij så jag säger det (och så pepparkakorna förstås men de är mer en hea-december-kaka).

Vad gillar du bäst på julbordet?
Jansson och sillsallad är jag väldigt förtjust i.

Vilken är din favoritjulskiva?
Jag gillar Elvis Christmas Album mycket men helst blandar jag nog en egen playlist.

Vilken är din favoritjullåt?
Oj det finns så många fina och bra men The Christmas Song med Nat King Cole och Nu tändas tusen juleljus hör till favoriterna. Men den senare ska helst sjungas i kyrkan gärna av barnkör och absolut INTTE av Carola.


Vilken är din favoritsnutt i Kalle Anka på julafton?
Svårt när jag var liten älskade jag när Robin och Marian gifter sig bland alla eldflugor men har för mig att det var bortklipp till förmån för någon ny förmåga senast jag tittade så det får väl bli Ferdinand då.

Note to self: Måste bli bättre på att redigera HTML. Det här inlägget och det förra ser ju våldsamt trista ut...

3 kommentarer:

Stockholmsjul sa...

Åh det där klippet när de gifter sig avr ju jätte vackert! Så synd att de har klippt bort det.

Christmazilla sa...

Bra lista! Den knycker jag direkt!

Underbara Juletid sa...

Kul att du ville hänga på frågorna!