fredag 3 december 2010

Rimfrost

Rimfrost är nog bland det vackraste som finns. Igår tycktes hela världen täckt av snö och rimfrost. Hela dagen. Det kändes nästan lite heligt att gå från porten till parkeringen omgiven av detta i ljuset från ljusstakarna som lös i grannarnas fönster.

Idag tänkte jag hinna fota lite rimfrost innan jobbet. Jag börjar senare, men typiskt nog hade temperaturen gått upp och de vackra snö och iskristallerna försvunnit. Jag drömde för övrigt att gräset var alldeles grönt i natt och jag tänkte att "det gick fort". Hoppas att det inte ligger någon sanning i det för det är fint med en vit jul.

Update: Jag måste sett fel när jag tittade ut i mörkret. Det är fortfarande krispigt vitt i lekparken utanför...Får se om jag hinner ut och nörda lite med kameran.

1 kommentar:

Anna sa...

Håller med dig om att rimfrost är mycket vackert. Det ger verkligen extra julstämning.