torsdag 30 december 2010

Lalolandets lista

Bästa presenten du fick: Oj, jag fick så många bra och fina presenter så jaghar svårt att rangordna men den som jag har använt mest hittills är min lila morgonrock med fleece utanpå och praktisk frotté på insidan.

Bästa presenten du gav: Gitarrstämmare (japp jag gav också bort en) och de snygga vantarna som syrran fick från ETC. Funderar allvarligt på att gå och köpa ett par till mig själv också.

Roligaste presenten du gav: Kattkalender från Science fiction bokhandeln. Underbar med helknäppa, tecknade bilder och jag tror att lillasyster uppskattade den. Och bakverktygen från Rice och Stockhome.

Roligaste presenten du fick: Roligast var nog att mina småsyrror träffade så rätt. Den grå cardiganen som lillasyster 1 gav bort var helt i min smak liksom "Fiskpresenterna" som jag fick av lillasyster 2. De var förresten extra kul att få eftersom jag inte önskat mig dem.

Godast på julbordet var: Sillsalladen hemma hos mamma och pappa samt mammas hembakta läfsor(vet inte hur det stavas)med julskinka och senap. Mammas "Strykande åtgång" och lillasysters kanelnötter.

Äckligast på julbordet var: Dopp-i-grytan men det håller jag mig långt ifrån.

Det bästa jag såg på tv på julafton var: Inget. Jag missade både Kalle Anka och Karl Bertil :( i år. Jag såg faktiskt inget utom en liten stund mogon-tv där Kristin Kaspersen och den där ständigt överförfriskade Frithiofsson som exalterat berättade att "russin och mandel i all ära men ett konjaksmarinerat fiiikon är det som ger den rätta skjutsen i glöggen". (Jag gissar att det blev fler än ett fikon för hans del).

Det roligaste vi gjorde på julafton var: Att vi inte gjorde så mycket utan bara var.

Julaftons största miss i år var: Köpesillsalladen och att jag inte fick se Karl Bertil Jonssons jul.

Till nästa julafton ska jag: Vet inte riktigt. Det får vi se då. Men röra mer på mig tror jag.

Det bästa den här julaftonen var: Att mysa i soffan framför granen både hemma och borta.

I år glömde jag att: Posta julkort till några kära släktingar men det var för att korten tog slut mitt i skrivandet och jag tappade bort listan där jag strukit vilka jag hade skickat till. (Mitt minne är av teflonsort).

PS.Ovan ser ni en del av tomte-och änglasamlingen i mitt föräldrahem

1 kommentar:

Therese sa...

Jag missade också Karl-Bertil, ser alltid det annars. :(

Sv: Det låter som att du haft en riktigt härlig julhelg! Mysigt att få fira flera dagar. :) Och jag mår bättre idag som tur är, är 90% frisk. :)
Gott nytt år!