torsdag 30 december 2010

Pyntat i varenda vrå

Min mamma är en tvättäkta julnörd hon med. Någonstans har jag väl fått det ifrån. Varenda hörn pyntas till jul - ute som inne. Pappa hugger grangris och gran och så. Förr satte han upp kärve till fåglarna men i år matade han rådjur i skogen med höbalar... Varje jul undrar han också hur mycket de nya adventsstakarna som dyker upp har kostat och varför man ska byta ut sånt som funkar. Mamma är tvärtom. Hon hittar nya fina julsaker varje år och jag måste faktiskt berömma henne för hennes öppenhet mot nya ting, eftersom resten av familjen är närmast julautistisk. Varje år finns det något nytt att titta på. Som när hon bytte bort de stora julgransljusen mot småljus förra året till lillasysters förtvivlan. Här kommer en julpyntskavalkad!







3 kommentarer:

Jul i Laloland sa...

Jag älskar din mammas inställning!!!
Och jag älskar den korrpulente ängeln

Fridolin sa...

Ja det är kul. Lite som att gå på upptäcksfärd hemma varje jul. Särskilt nu när man inte bor hemma. Ängeln är söt. Det finns tre feta änglar som hänger i kristallkronan i vardagsrummet.

Marie Glader sa...

Julfint och mysigt!
Min mamma brukade också alltid pynta med något litet nytt varje år och det var så roligt att gå på upptäcktsfärd, både efter de nya sakerna och igenkännandet av de gamla godingarna!