tisdag 21 december 2010

Vackraste pyntet

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Blommor är bästa pyntet! Den nyinförskaffade julrosen som står på sekretären i hallen är så vacker att det skär i hjärtat. Jag hittade den för 89:- på City Gross. Jag har bara ägt en julros tidigare. Den kostade 199 pix och dog efter en vecka. Vi får se hur länge den här uthärdar i mitt sällskap. Egentligen vill de ju ha det ganska svalt.













Annars är det hyacinter som sprider juldoft och stämning i hela lägenheten. I år har jag, förutom de vanliga vita hyacinterna, vågat mig på hyacinter i blått och lila och upptäckt att blått och rött liksom djup turkos och julrött är supersnyggt ihop. En kombo ni kanske kommer att få ser mer av framöver.

5 kommentarer:

Therese sa...

Åh hyacinter... det doftar verkligen ljuvligt. :)

Sv: Det är hög myshetsfaktor på Ernst! :) Det är lite mer hysterifaktor på Pernilla, men julprogrammet är lite mysigt ändå. :)

Hanneles jul-paradis sa...

jag håller med dej :)

Jul i Laloland sa...

Hyacinter är den absoluta favvon hos mig. Doften och färgerna...mys!

Håller med om färgkombinationerna! SKitsnyggt!!! Bra att du vågat dig på färgade. Själv vågade jag mig på VITA i år, något som jag aldrig skulle köpt tidigare...men de var lika väldoftande som lila och blå som tur var ;)

På tal om reportaget...herregud det är ju sånt som kan hjälpa eller stjälpa!
Det är himla kul att jag är en östergötlandstjej som kommer från Hooden i Botkyrka liksom. som vanligt är det ju hemskt att höra sig själv, men 3 år i LKPG har raderat en del stockholmska...och så lät jag liksom...stor på rösten...helskumt.

Fridolin sa...

Haha, läste mitt eget inlägg igen och såg vilken felsyftning/utebliven info jag lyckats med. "får se hur länge den uthärdar i mitt sällskap. De brukar vilja ha det ganska svalt" -Jag menar inte att jag är så het utan att lägenheten är varm men det hade ni kloka läsare redan förstått hoppas jag...

Alla:
Vi kan tydligen enas om att hyacinter är ulblomman framför andra!

Lalo: Det är alltid sumt att höra/se sig själv men jag tyckte att det var ett kul och bra inslag oavsett dialekt! Åtta år i Stockholm gör en del med västgötskan också kan jag säga.

Fridolin sa...

Julblomma inte ulblomma...