torsdag 3 december 2009

Årets gran

Jag har ju helt glömt att berätta- jag har blivit med gran. I lördags när jag var ute och shoppade med min mamma så ringde telefonen och svärfar undrade om han skulle hugga oss en gran nu när han ändå var ute i stugan. Traditionalist som jag är blev jag lite paff. Gran? Nu? Det var i tidigaste laget.

Jag hör till dem som vill ta hem granen strax före julafton och pynta kvällen före julafton men eftersom vi ändå inte kommer att vara hemma på självaste dopparedagen så vore det ju kul att kunna sätta fram den lite tidigare. Dessutom är svärfar pålitligt estetisk så jag visste att hans kulle välja en bra gran. Så nu står den där på vår balkong, lagom hög, lagom tät och lagom vid. Perfekt! Hoppas den inte börja barra alltför tidigt nu bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske borde Hasse ta ett snack med din far.Han kunde kanske lära KG ett och annnat om hur en gran ska see ut.Kram M