torsdag 17 december 2009

Bloggstillestånd och julkaos

Julbloggen har inte underhållits på det sätt jag hade tänkt mig när jag drog igång för i år. Mitt arbete har tagit så mycket tid och energi att jag helt enkelt inte hunnit med att jula mig så mycket som jag brukar och vill. Lite ledsamt men det är smällar man får ta. Tyvärr innebär ju det att det inte finns så mycket julförberedelser att blogga om. Jag är faktiskt fruktansvärt oförberedd i år.Jag är inte ens klar med alla julklappar. Jag har valt att bortrationalisera en del saker så att jag inte ska bli stressad av en massa julmåsten men igår fick jag lite panik när jag insåg att jag glömt att lägga julkorten på lådan. Nåja, de kommer väl alltid fram innan nyår om de inte hinner fram i tid...

Imorgon jobbar jag dock min sista dag för terminen och då hoppas jag hinna med lite julaktiviteter, som att klä granen som jag baxade in från balkongen nu på morgonkvisten. Den var täckt av snö då vi inte hann få in den innan det stora snöfallet kom så nu står den på tining över en matta i hallen. Jag har säkert lyckats chocka den så att den blir barrlös innan jul men då kan vi ju alltid starta upp en ny trend-nakengranen!

Inga kommentarer: