torsdag 10 december 2009

Ett litet felklick blev rätt ändå














Jag satt och surfade runt på adlibris på jakt efter julklappar i förra veckan och läste då om ett erbjudande: två Castorböcker och julkalender -139kr. Bilden på julkalendern var så söt att jag bara måste titta efter lite närmre. Det kanske kunde vara något för syskonbarnen? Det stod beställ här nere i kanten men självklart antog jag att man måste fylla i kunduppgifter innan något beställs. Jag ville ju bara titta på kalendern.

På eftermiddagen frågade sambon förbryllat "Har du beställt böcker från adlibris i mitt namn?" Nej, svarade jag men det visade sig att det hade jag visst. Två böcker om Castor, en utter (eller möjligen bäver jag är inte så hemma på det zologiska planet som odlar,målar och bakar t.ex.) och det hade beställts med sambons kunduppgifter och inte med mitt konto. Min omedelbara reaktion var att bli förbannad. Hur kan man ha ett system där kunduppgifterna ligger kvar i datorn och det bara är att klicka så är beställningen gjord? Tänker på vilka konsekvenser det skulle kunna få om man använt en allmän dator.Skrämmande. Efter att ha pratat med mamma förskolläraren som intygade att Castorserien är bra och mysiga barnböcker lugnade jag ner mig lite eftersom jag plötsligt insåg att jag hade ett julklappsbekymmer mindre men jag agerar väl precis som adlibris tänker att jag ska agera- dvs. inte alls...Grrr.

Hursomhelst är böckerna fina och julkalendern är otroligt söt. Det är ju inte någon mening med att ge bort den nu så den får nog bo här i bokhyllan till nästa jul och då kanske jag behåller den själv. Jag gillar Castor! Särskitl hur han och Frippe (så säger texten i alla fall) pyntar sin gran. Klicka på bilden så ser ni bättre även om bildne är lite suddig.

Inga kommentarer: